.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
" مرگ بر روسیه و نه غزه نه لبنان\" شعار انحرافی یا ضرورتی ملی
مهندس خدادادی (قائم مقام جامعه اسلامی فرهنگیان مازندران)
" مرگ بر روسیه و نه غزه نه لبنان\" شعار انحرافی یا ضرورتی ملی

سمه تعالی
این روزها هر کس که حوادث قبل و بعد از انتخابات را مرور میکند، متوجه ورود ادبیات جدیدی در شعارها و برنامه های هوادران یکی ازدو جناح سیاسی عمده کشور میشود. ا
ز جمله ورود شعارهایی بر علیه همسایه شمالی (روسیه)، چین و همچنین شعارهایی از قبیل نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و ... در ادبیات سیاسی کشور ضرورت بررسی و تعمق در چرایی ظهور این شعارها و ارتباط آن با منافع ملی کشور بیشتر را طلب مینماید. ن
کته مهم این است گروهی که این شعارها را جدیداً در ادبیات سیاسی خود باب کرده اند، منتقد جدی دولت آقای احمدی نژاد بوده و دولت مذکور را بدلیل عدم تعامل کافی با جامعه جهانی و از دست دادن فرصتهای پیش رو جهت گسترش ارتباط با جامعه جهانی و در نتیجه عدم جلوگیری از صدور قطعنامه های پی در پی شورای امنیت بر علیه ایران،لایق سرزنشها دانسته و یکی از افتخارات دولت اصلاحات را ارتباط همه جانبه با جامعه بین الملل میدانند. همچنین گروه مذکور خود را از پیروان منحصر بفرد امام راحل\"ره\" دانسته و متقابلاً رفتارجناح مقابل را مخالف سیره و راه روش امام خمینی \"ره\" قلمداد و عامل حذف یاران آن سفر کرده از مناصب اجرائی کشور قلمداد می نمایند. ا
گر چه شعارهای جدید الورود در ادبیات سیاسی کشور رسماٌ از طرف جناح منتقد دولت بعنوان شعارهای راهبردی جدید معرفی نشده اند، اما ظهور این شعارها در گردهمائیهای هوادران جناح منقد دولت، و عدم مخالفت ضمنی یا صریح دوستان اصلاح طلب با این شعارها نشان از نوعی همسوئی با شعارهای مذکوراست.
گرچه مواضع کشور روسیه هرگز با منافع ملی ایرانیان دارای همسوئی کامل نبوده است، اما طرح شعارهایی تند بر علیه همسایه شمالی در شرایطی که این کشور در زمینه های دفاعی، صنایع هوایی و اقتصادی با کشورمان دارای ارتباطی گسترده بوده و در جامعه جهانی مواضع معتدلتری نسبت به سایر قدرتهای دارای حق وتو در شورای امنیت نسبت به کشورمان داشته است، از طرف جناحی که دولت دهم را بدلیل عدم تعامل با جامعه جهانی سرزنش مینموده، مسلماً نوعی کج سلیقه گی محسوب شود.
همچنین در شرایطی که امام راحل عظیم الشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روزی تعیین فرموده اند که ملتهای مسلمان باید بپا خاسته و جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم و لزوم آزادی قدس شریف را یاد آور شوند، طرح شعارهایی همچون نه غزه نه لبنان آنهم در روز جهانی قدس توسط هوادران یک جناح سیاسی کشور، مسلما هیچ سنخیتی با سیره و راه امام راحل \"ره\" ندارد و مهمتر از همه نفوذ عوامل مخفی موساد و سیا را در جبهه دوستان انقلاب در ذهنها متبادر مینماید.
بنابر این لازم است که سیره و راه روش امام راحل\"ره\" یکبار دیگر مورد بازخوانی قرار گیرد و از دل اصلاحات شعاری، اصلاحات حقیقی متولد و بیش از این مصلحت نظام اسلامی به بازی گرفته نشود.
بدیگر سخن مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید. صرف ادعای پیروی از امام عزیز یا مقام معظم رهبری کافی نیست و باید سیره و روش این بزرگوران در عمل پیاده شوند.

مهندس خدادادی (قائم مقام جامعه اسلامی فرهنگیان مازندران) 88


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فربد 30 شهريور 1388
جناب آقاي مهندس خدادادي با عرض تشكر از يادداشت شما در بخشي از يادداشت خود آورده ايد كه شعار مرگ بر روسيه با منافع ملي ما سازگاري ندارد اتفاقا بنده دقيقا با شما در اين مورد مخالفم و فكر مي كنم مردم به خوبي روباهي بنام روسيه را شناختند و شعار مرگ بر روسيه سر دادند چرا كه نه تنها روسيه در حال غارت و چپاول كشور ماست بلكه از حاميان سر سخت رژيم غاصب صهيونيستي ايست .اگر به ياد داشته باشيد چند روز قبل ولاديمير پوتين نخست‌وزير روسيه در پاسخ به صحبت هاي احمدي نژاد درباره هولوكاست در سخناني بي‌سابقه اعلام كرد كه خاورميانه منطقه خطرناكي است و ايران بايد با درنظرگرفتن نگراني‌هاي اسرائيل، مسئوليت خود را نشان دهد.حالا نمي دانم شما چطور معتقديد كه نبايد مرگ بر روسيه گفت .شما در جريان بوديد مدتي پيش ماموران امنيتي فرودگاه مسكو، نمايندگان پارلمان ايران را كه عازم بلاروس بودند، به توهين آميزترين شكل ممكن مورد بازرسي قرار دادند. نمايندگاني كه برخي از آنان اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي بودند
و برغم آنكه گذرنامه سياسي خود را به ماموران دولتي مسكو نشان دادند، با برخورد توهين آميز آنها مواجه شدند.
ماموران روسي، نه تنها وسايل نمايندگان پارلمان ايران را بازرسي كردند، بلكه در اقدامي عجيب آنها را وادار كردند تا كمربندها و كفش هاي خود را نيز درآورند.و اين كساني كه شما از آنان دفاع مي كنيد كمربندها و كفش هاي نمايندگان مجلس ايران را از زير دستگاه ايكس ري رد كردند .آيا باز هم مي گوييد نبايد مرگ بر روسيه گفت ؟
راستي نشست آكتائو را كه مدت زيادي نيست كه از آن مي گذرد را حتما به خاطر داريد كه چطور اين نشست خشم ايران را برانگيخت
روسيه با توجه به اين‌كه كشورهاي آذربايجان و قزاقستان را در منافع مختلف با خود همراه كرده است در‌صدد است تا تركمنستان را نيز با خود همراه كند تا با اين روش فشار را در نشست‌هاي رسمي‌تر براي زياده‌خواهي‌هاي خود بر ايران بيشتر كند.آيا باز هم مرگ بر روسيه نگوييم ؟
كمي دورتر برويم يادتان است اين كشور به ظاهر دوست چقدر از صدام در جنگ ايران حمايت كرد و سلاح فروخت تا بهترين جوانان ما كشته شوند و شما مي گوييد مرگ بر روسيه نگوييم .
قرارداد تركمنچاي و گلستان را كه ننگين ترين قراردادهاي تاريخ ايران بوده اند را چه كسي مي تواند فراموش كند ؟
تاريخ روسيه گره خورده با بدترين جنايات عليه ايران آنها حتي حتي حرم امام رضا را به توپ بستند
روسها در همين تكميل نيروگاه هسته اي بوشهر با غرور و آبروي ملت ما بازي كردندشما آنوقت مي گوييد مرگ بر روسيه نگوييم !
روسيه در تنظيم رژيم حقوقي درياي مازندران در حال ارتكاب بزرگترين ظلم تاريخي بر ملت ايران است
طبق قرار داد بين ايران و شوروي درياي مازندران بصورت مشاع بين ايران و شوروي بصورت برابر تقسيم شد اما اكنون مي خواهند كمتر از 13 درصد از آن را به ايران اختصاص بدهند.
واقعيت اينست تاريخ ثابت كرده روسيه بيشترين خسارت ها را متوجه كشورمان كرده است.
روسيه براي تثبيت موقعيت خود در جهان و قدرت نمايي به كشوري مانند ايران احتياج دارد ولي با اينحال رسما دارد ايران را چپاول ميكند .
ساخت يك نيروگاه مگر چقدر زمان مي برد ؟ اين كشور هواپيماهاي از رده خارج خود را به ايران قالب ميكند و نه تنها مال كه جان صدها تن از هموطنانمان را گرفته است .
تايخ نشان داد ه است روسيه هم خاكمان را هم اشغال كردند / دريايمان را كه دزديند / چين و روسيه مردم خودشان برايشان مهم نيستند چرا بايد براي مردم ايران دل بسوزانند ؟
شنيده ام در روسيه هنوز فعالان حقوق بشر و مخالفان ترور مي شوند
بايد بپذيريد مردم ايران واقع بين شده اند و دزد و دشمن واقعي اشان را تشخيص داده اند . و امام راحل به خوبي شعار نه شرقي نه غربي را داده بودند البته شايد شعار مرگ بر روسيه در داخل كشور براي عده اي خاص
منافعي نداشته باشد ولي بدانيد براي كشورمان منفعت زيادي دارد .
در ضمن 10 سال است كه روسيه در موضوع فروش موشك اس 300 ما را بازي مي دهد و هنوز هم از آن خبري نيست .
باور بفرماييد آنها تا زماني كه ما بدردشان مي خوريم و منفعت داريم اين سياست را دارند مگر همين روسيه نبود كه باعث شد با توافق با كشورهاي غربي و آمريكا پرونده هسته اي مااز آژانس به شوراي امنيت برود ؟ قدري واقع بين باشيد و ساده لوحانه از استعمار روسيه حمايت نكنيد اگر مي بينيد كه آقاي احمدي نژاد از روسيه خوشش مياد دلايل ديگري دارد كه در اين فرصت نمي توانم بازگو كنم .


رضا 30 شهريور 1388
شعار مرگ بر روسيه را مانند مرگ بر اسرائيل تا كوتاه شدن دست روسيه از خاك ايران سر خواهيم داد
فرهاد 5 مهر 1388
باسلام
مابایدبراساس شعاری که داده ایم حرکت کنیم ماشعاری می دهیم که رهبرمی دهدرئیس جمهورمحبوب وشجاع مامی دهدنه شیطان صفتان سبزواسرائیلی های گرگ صفت که عده ای اندک درجمعیت میلیونی تهران خفه بودند ودرکوچه های خلوت اربده کشی کردندهرکس امروزخلاف رهبری شعاردهدفرقی بابنی صدر ورجوی وموسوی نداردایران بدون اسلام یعنی فناونابودی کامل مرگ برایران بدون اسلام
elham 9 مهر 1388
shoma kh nazar ha ma ra darj nmykonad

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.154 seconds.